31 October 2020

Adakah HEMOHIM Mampu Menjadi Penawar Kanser ?

Assalamualaikum para pembaca blog ini. Agak lama tak menulis blog ni. Ada beberapa halangan yang membatasi.

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk saya berkongsi kepada anda tentang satu produk kesihatan bernama HEMOHIM ni.




Dalam rawatan Islam di mana saya sebagai perawat percaya bahawa penyakit kanser merupakan salah satu gangguan daripada gangguan jin. Pendapat ini bukanlah mutlak. Ada juga penyakit kanser disebabkan cara pemakanan zaman sekarang ni yang banyak bahan kimia dan sebagainya.

Tujuan post ini BUKAN untuk mengulas tentang punca penyakit kanser tetapi untuk berkongsi kepada anda salah satu produk bernama HEMOHIM yang berpotensi membantu mereka yang menderita penyakit kanser.

Produk ini diedarkan oleh Syarikat ATOMY Korea. HEMOHIM adalah salah satu core produk dalam ATOMY. 


Produk HEMOMIM

Atomy HemoHIM di pasaran Malaysia pada tahun 2016 ini adalah satu produk supplement kesihatan penemuan terkini oleh sekumpulan saintis PHd, pakar teknologi atom Korea Selatan dan produk ini mula berada di pasaran Korea pada tahun 2010, diedarkan oleh syarikat Atomy Korea.

Benar kah produk HemoHIM yang begitu mendapat sambutan hangat di negara berkenaan amat baik untuk rawatan kanser dan dapat membantu memulihkan masalah kesihatan lain khususnya untuk warga Malaysia ?


Sejarah HEMOHIM

Sejarah HemoHIM bermula apabila lebih 3000 orang saintis dan pakar di pusat tenaga atom/nuklear Korea Selatan (KAERI) meminta pemerintah Korea Selatan melakukan sesuatu dalam usaha melindungi keselamatan para saintis berkenaan yang amat berisiko terdedah kepada persekitaran radiasi nuklear atom yang boleh menyebabkan barah atau kanser.

Akhirnya kerajaan Korea bersetuju memperuntukkan geran bernilai lebih 5 juta dollar US kepada pusat berkenaan dan memberi masa 10 tahun kepada kumpulan berkenaan untuk mencari satu penemuan produk bersumberkan alam semula jadi tempatan.

Sekiranya kumpulam berkenaan gagal dalam tempoh masa yang diberi, program penyelidikan tersebut harus dihentikan. Dengan usahasama dan kegigikan kumpulan saintis berkenaan, akhirnya membawa kepada penemuan produk HemoHIM ini pada tahun ke lapan research mereka. Jelaslah bahawa HemoHIM asalnya adalah untuk kegunaan dan manfaat kumpulan 3000 orang lebih saintis nuklear Korea Selatan di Pusat Tenaga Atom negara berkenaan.


Anda boleh tonton video Berita Korea ini di sini --> https://youtu.be/BcTBr6NiT8s





Apa sebenarnya produk HEMOHIM ni ?

HemoHIM adalah satu supplement baru dengan fungsi imun khusus yangtelah dihasilkan dari Angelica Radix, Chuanxiong Rhizoma dan PaeoniaenAlbaRadix melalui kejuruteraan biologi dan teknologi radiasi.

HemoHIM adalah singkatan perkataan yang bermaksud:

Hemoglobin: Hemoglobin membawa oksigen dari paru-paru keseluruh badan di mana ia mengeluarkan oksigen untuk membakar nutrien bagi menyediakan tenaga untuk fungsi metabolisme dalam tubuh badan.
Hemopoiesis: Pembentukan darah.
Imune: Sistem Imun tubuh
Modulasi: Mengawal

Pada asasnya pengambilan HemoHIM akan menguatkan dan dapat mengawal sistem imun tubuh manusia, membantu tubuh menghasilkan hemoglobin iaitu sel darah baru dan segar. HemoHIM dipatenkandi Amerika Syarikat dan beberapa negara lain termasuk di Korea Selatan sebagai satu "komposisi herba untuk meningkatkan aktivitianti kanser, tindak balas imun dan hematopoiesis badan, dan melindungi tubuhdaripada kerosakan oksidatif". (Amerika Syarikat Paten 06.964.785)


HemoHIM adalah supplement kesihatan dan BUKAN katogeri ubat. Namun produk ini memberi kesan baik khusus dalam mengukuhkan sistem imun tubuh. Dan bahan-bahan utamanya adalah agak eksotik iaitu herba Angelica Radix, Chuanxiong Rhizoma danPaeoniaenAlba Radix. Ini adalah herba yang ditanam di ladang bersih Korea Selatan dan telah digunakan secara meluas dalam ubat-ubatan herba oriental selama berabad-abad.


Pembangunan HEMOHIM

Seperti disebut diawalnya HemoHIM adalah nama projek penyelidikan kerajaan oleh sepasukan Ph.D. saintis di Institut Penyelidikan Tenaga Atom Korea Selatan (KAERI). Kerajaan Korea Selatan telah mencadangkan projek untuk mewujudkan satu penemuan bahan baru yang radikal akan meningkatkan sistem imun manusia untuk melindungi ahli-ahli sainsnegara tersebut yang paling bernilai di KAERI kerana mereka mereka ini mempunyai peluang mendapat barah/cancer yang lebih tinggi kerana terdedah kepada radiasi nuklear berbanding dengan orang lain.

Pasukan saintis itu telah mengkaji lebih daripada 1,000 pelbagai jenis herba untuk mencipta bahan yangsesuai untuk mencapai objektif projek. Untuk berbuat demikian, ia mengambilmasa kira-kira 8 tahun dengan dana pemerintah Korea lebih daripada 5 jutadolar.

Pada akhir penamat projek itu, kerajaan Korea telah memutuskan untuk mengkomersialkan penemuan baru ini agar ia turut dapat dimanfaatkan orang awam yang memerlukan. Sebenarnya bukan sahaja ahli-ahli sains yang bekerja dengan pusat tenaga atom dipengaruhi oleh radiasi malah kita semua ikut terdedah kepada radiasi dalam aktiviti seharian kita seperti penggunaan telefon bimbit dan pengujian x-ray misalnya. Akhirnya nama HemoHIM yang asalnya adalah nama projek research para saintis Korea itu turut dijadikan namaproduk untuk penemuan terbaru itu dan kini ianya telah ditawarkan kepada orang awam.

.
Terdapat tiga organisasi utama yangterlibat dalam pengeluaran HemoHIM:

1. Institut Korea Tenaga Atom Penyelidikan (KAERI): Bertanggungjawab ke atas penyelidikan dan pembangunan formula HemoHIM itu.
2. Kolmar BNH Co. Ltd. (SBT): Syarikat bertanggungjawab untukmembuat bahan sebenar dengan formula yang diberikan oleh KAERI.
3. Atomy America Inc .: Satu-satunya pengedar HemoHIM.

Pada awalnya Atomy bukannya pengedar HemoHIM. Produk ini asalnya diedarkan oleh sebuah syarikat lain dimana HemoHIM dijual pada harga $1,200 sekotak untuk bekalan satu bulan.

Apabila kerajaan Korea Selatan mendapati syarikat berkenaan menjual pada harga yang tidak masuk akal dan membuat keuntungan luar biasa (kerana permintaan terhadap produk sangat tinggi), pemerintah Korea akhirnya menarik kontrak dengan syarikat itu kerana mereka melanggar perjanjian untuk memastikan HemoHIM mampu dibeli ramai rakyat biasa. Apa tah lagi HemoHIM dibangunkan dengan menggunakan wang cukai rakyat biasa Korea.

Keindahan dan baiknya HemoHIM adalah kerana bahan-bahan yang sedia ada dalamnya bersumberkan semula jadi yang tidak tercemar, bersih dan dari sumber alam Korea Selatan sendiri.

Ketiga-tiga bahan-bahan utama itu memang telah digunakan secara meluas sejak berabad-abad dulu sebagai ubat-ubatan herba dan teknologi KAERI yangmengambil herba biasa ini dan menghasilkannya dalam bentuk yang lebih hebat kesan perubatannya.

Walaupun HemoHIM amat baik namun jika ianya terlampau mahal untuk dimiliki, maka orang biasa seperti anda dan saya tidak akan mampu untuk mengambilnya setiap hari.


Maklumat Asas HEMOHIM






Apakah kandungan HEMOHIM ?

1. Angelicae Gigantis Radix: digunakan untuk senggugut,sindrom pra-haid (PMS) dan gejala menopaus. Ia juga digunakan secara lisansebagai "pembersih darah"; untuk mengurangkan tekanan darah tinggi,kemandulan, sakit sendi, ulser, anemia, dan sembelit dan juga dalam pencegahan dan rawatan serangan alergi. Dong quai juga digunakansecara lisan untuk rawatan "depigmentation" serta psoriasis. Angelicae Gigantis Radix mengawal sel-pengantara mastkeradangan alahan in vivo dan in vitro. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22705330

2. Cnidium officinale Makino

3. Paeonia japonica Miyabe et Takeda

HemoHIM bukan produk biasa biasa. Ia terhasil daripada satu projek penyelidikan saintifik yang kukuh dan berasaskan teknologi tinggi. Ramai saintis dunia yang merujuk HemoHIM dalam jurnal saintifik profesional mereka. Pada masa ini terdapat 18 jurnal kesusasteraan sains mengenai HemoHIM di US National Library of Medicine and National Institutes of Health sahaja.



Kebaikan Pengambilan HemoHIM

HemoHIM dipatenkan sebagai supplement untuk "meningkatkan aktiviti antikanser, tindak balas imun dan hematopoiesis badan, dan melindungi tubuhdaripada kerosakan oksidatif."(http://www.directorypatent.com/US/06964785.html)
Meningkatkan sistem imun anda, melindungi badan daripadaoksidatif kerosakan (anti-penuaan), pendekatan yang menyeluruh kepada kehidupanyang lebih sihat.

Orang yang mengambil HemoHIM setiap hari berkongsi banyak manfaat HemoHIM. Berikut adalah beberapa kesan HemoHIM yang dikongsikan pengguna berdasarkan pengalaman peribadi mereka:

a. Gejala Demam Kesejukan
Jika gejala tubuh sejuk berterusan selama lebih daripada 2 minggu,ia adalah satu tanda yang jelas bahawa sistem imun anda lemah. Jika ituberlaku, mengambil HemoHIM 3 kali sehari selama 7-10 hari.

b. Tekanan darah tinggi
Ambil HemoHIM 3 kali sehari. Tekanan darah boleh meningkatbuat sementara waktu, tetapi ia akan turun kembali dan secaraberansur-ansur akan kembali ke tahap normal.

c. Sakit Sendi
Ambil HemoHIM 3 kali sehari. Anda akan melihat hasil yangterbaik apabila anda mengambil HemoHIM untuk tempoh masa yang panjang,kira-kira 3-4 bulan.

d. Diabetes
Ambil HemoHIM 3 kali sehari. Tahap gula dalam darah andaakan naik mendadak buat sementara waktu, tetapi ia akan tuurn kembali dan beransur ansur kembali ke tahap normal.

e. Pengurangan Berat Badan
Ambil HemoHIM 3 kali sehari. Dalam 6 bulan, anda akan dapatmelihat penurunan berat badan ke tahap yang sihat.

f. Sembelit
Jika anda mempunyai sembelit yang tidak baik, mengambilHemoHIM 4 kali sehari. Anda akan mendapati sembelit akan sembuh dalam masa 1minggu.

g. Anemia
Anemia adalah suatu keadaan yang terjadi apabila darahanda kekurangan sel darah merah atau hemoglobin yang cukup sihat". (http://www.webmd.com/a-to-z-guides/understanding-anemia-basics). Oerkataan 'Hemo'dalam HemoHIM bermaksud hemoglobin. HemoHIM pasti membantu meningkatkan jumlahhemoglobin. Ambil HemoHIM 3 kali sehari selama 6 bulan pertama.

h. Insomnia
Ambil HemoHIM 2 kali sehari. Anda akan melihat hasil yangterbaik dalam tempoh 1 bulan.

i. Keletihan Kronik
Ambil HemoHIM 3 kali sehari. Anda akan mula berasa jauh lebih baik lebihbaik dalam tempoh beberapa hari saja.

j. Meminima Kesan Negatif Rawatan Kemoterapi
HemoHIM pasti membantu pesakit yang melalui proses kemoterapi. Pesakit yang menjalani kemoterapi akan alami situasi amat tidak bertenaga, hilang selera dan berasa loya apabila mengambil makanan. HemoHIM memerlukan masa 5-8 sehari saja untuk mula berkesan. Ia akan menguatkansistem imun anda supaya badan anda secara semula jadi boleh melawan kanser. Pengambilan HemoHIM 5-8 paket sehari mungkin akan memberi kesan kurang selesa pada perut diawalnya tetapi ia akan beransur baik dan memberi efek yang podsitif kepada tubuh.



Adakah HemoHIM mampu menjadi penawar-semua penyakit?

Jawapannya boleh YA atau TIDAK! Sistem imun adalah sistem pertahanan tubuh untuk melawan hal hal yang membuat tubuh manusia sakit. HemoHIM menggalakkan kesihatan holistik tubuh badan anda dan tidak merawat gejalanya secara terus. Ia banyak membantu sel manusia merawati tubuh mereka sendiri.

Dan seperti mana-mana makanan tambahan herba lain, pengguna kali pertama mengambil HemoHIM mungkin merasa gejala sejuk disebabkan oleh tindak balas badan terhadap bahan baru ini. Ini bukan kesan sampingan sebaliknya adalah tindak balas semula jadi tubuh. Gejala-gejala ini akan hilang dengan sendirinya, biasanya dalam masa kurang semninggu. Tetapi pastikan dulu anda tidak alah/alergik kepada tiga bahan utama HemoHIM seperti Angelicae gigantis Radix, Cnidiumofficinale Makino dan Paeonia japonica Miyabe et Takeda. Nasihat  doktor mungkin boleh membantu dalam hal ini.


Nota : HEMOHIM hanya diedarkan oleh ATOMY sahaja. Dia Malaysia ia ditubuhkan sejak 2016. Sekiranya anda ingin mendapatkan produk ini anda perlu menjadi ahli ATOMY kerana ia TIDAK DIJUAL untuk pengguna biasa kecuali ahli yang sah. Sila klik...Borang Daftar Ahli ATOMY (PERCUMA)

Postingan Terkait

No comments:

Post a Comment

Sila lontarkan komentar anda. Terima kasih.

Formulir Kontak

Name

Email *

Message *