11 May 2019

3 Teknik Menarik Perhatian Prospek Secara Online

Susah Ke Nak Menarik Perhatian Prospek ?

Sebagai peniaga baru, masalah yang sering bermain dalam fikiran ialah cara bagaimana nak menarik menarik propek secara online di internet.

Anda tidak keseorangan sebenarnya. Saya sendiri mengalami masalah yang sama seperti anda.

Apabila anda yang baru mula merancang untuk menjual produk ataupun servis di internet, masalah utama adalah "ada orang berminat ke dengan produk saya" ni. Terdapat banyak jenis prospek dalam bisnes internet. Ia bergantung kepada niche bisnes yang anda ingin lakukan.

Tak semua prospek suka dengan produk kita. Tetapi dalam banyak-banyak prospek, pasti ada yang suka dengan produk kita. Semua itu bergantung kepada teknik dan cara bagaimana anda menarik perhatian prospek untuk lihat produk anda.




3 Teknik Menarik Perhatian Prospek Secara Online

Mungkin 3 teknik berikut bakal mambantu untuk anda menarik perhatian prospek anda kelak.

1) Jaga Kualiti Produk Yang diJual

Pemilihan produk yang berkualiti sangat penting untuk menarik perhatian prospek. Tidak kiralah anda menjual produk fizikal mahupun digital.

Sebelum anda buat keputusan untuk menjual sesuatu produk, anda perlu pastikan kualiti produk yang dijual.

2) Penjenamaan Melalui Imej Yang Menarik

Tingkatkan branding bisnes anda melalui imej yang menarik perhatian prospek. Penjenamaan adalah salah satu langkah untuk prospek mengenali bisnes anda. Menjaga imej pada tahap optimum secara konsisten bakal menarik prospek untuk menjadi bakal pelanggan anda kelak.

3) Membuat Pengiklanan dan Promosi Secara Aktif

Konsisten dalam melakukan pengiklanan dan promosi. Ulang dan ulang promosi sehingga prospek tertarik dengan produk anda.


Sekian dulu perkongsian untuk kali ini. Semoga bermanfaat kepada anda.

Sekiranya artikel ini bermanfaat, sila kongsikan di akaun media sosial melalui butang di bawah ini sekarang ! Terima kasih.

Postingan Terkait

No comments:

Post a Comment

Sila lontarkan komentar anda. Terima kasih.

Formulir Kontak

Name

Email *

Message *