20 November 2017

Relevenkah Program Affiliate di Malaysia ?



Ya...bagi pandangan saya program affiliate di Malaysia masih releven.

Jika anda pemain baru program affiliate, anda perlu teruskan usaha anda untuk belajar dan praktikkan apa sahaja teknik pemasaran bagi tujuan menghasilkan jualan.

Berdasarkan pengalaman saya yang cetek ini, kebanyakan usahawan internet yang berjaya kini sebenarnya bermula sebagai ejen affiliate sebelum mereka menjadi usahawan internet tersohor.

Dari program affiliate lah terciptanya pengamalan mereka dan mula menaik taraf menjadi usahawan internet yang memiliki produk jenama mereka sendiri.

Anda pasti boleh turut lakukannya.


Program Affiliate di Malaysia


Terdapat banyak peluang terbuka yang disediakan oleh pembekal ataupun penyedia program affiliate di Malaysia. Anda hanya perlu tentukan niche bisnes apa yang anda ingin promosikan.

Seterusnya saya ingin kongsikan beberapa program affiliate produk digital yang masih releven di Malaysia.

Maksud releven di sini adalah dari sudut keaktifan program, bayaran komisen yang disiplin, peratus keuntungan yang berbaloi dan admin yang amanah.

Antara program affiliate di Malaysia...



1) KLIKJER


Penyedia program yang masih bertahan dari dulu sehinga kini ialah program affiliate KlikJer. Produk yang dijual di sini adalah produk digital berbentuk EBOOK sahaja.

Anda berpeluang menjana komisen dengan mempromosi link khas anda mengikut niche pilihan anda. Anda boleh terus daftar DI SINI jika berminat !



Pengasas KlikJer adalah salah seorang diantara usahawan internet terawal di Malaysia yang sangat 'low profile' bernama Mohd Suhaimi atau lebih popular dikenali sebagai Shuth.

Komisen setiap jualan yang ditawarkan agak tinggi juga iaitu 50% dari harga produk.

Jika seunit ebook berharga RM30 anda berjaya jual, makan komisen anda terima adalah RM15. Banyak bukan !

Anda boleh cuba jika anda berminat sekarang.




2) JVSECUREPAY


Anda juga boleh cuba sertai JVSecurePay yang juga merupakan salah satu program affiliate di Malaysia yang masih bertahan sehingga kini.



JVSECUREPAY telah diasaskan oleh seorang usahawan yang low profile juga tetapi dalam diam-diam menjana pendapatan hanya di rumah sahaja. Nama beliau ialah saudara Muaz Hadi.

Paltform ini dibina bersama dengan saudara Syed Faiz & saudara Ikhwan iaitu rakan bisnes mereka dan mereka bekerjasama dalam satu team. Team yang mereka namakan sebagai TIM INFOKERJAYA merupakan salah satu pembekal terbesar informasi untuk niche kerjaya.

Kebanyakan produk mereka adalah produk berbentuk digital seperti ebook yang menfokuskan niche kerjaya sahaja. Ada juga produk digital lain yang mereka tawarkan untuk ejen affiliate promosikan seperti software dan sebagainya.

Anda boleh turut serta untuk menjana komisen 50% bagi setiap unit jualan yang anda berjaya hasilkan dengan terus daftar DI SINI sekarang !





3) SWEETMUSLIMAH


Bagi anda yang berminat untuk menjual produk fizikal dalam niche fesyen muslimah saya sangat syorkan anda serta program affiliate SweetMuslimah ini.



Pendaftaran ejen baru telah ditetapkan oleh admin program affialite ini iaitu hanya dibuka untuk 1,000 pendaftaran ejen terawal sahaja. Jika anda masih sempat, sila daftar secara PERCUMA sekarang DI SINI !

Jika anda memiliki blog dalam niche fesyen, saya mencadangkan anda harus mempromosi produk-produk di SweetMuslimah ini. Terdapat pelbagai jenis fesyen Kurung, Tudung, Dress dan Aksesori boleh anda promosikan disana.

Dapatkan maklumat lanjut di website www.SweetMuslimah.com





4) JOBDIRUMAH




Salah satu program affiliate yang telah banyak membantu ramai orang menjana pendapatan di rumah adalah JobDiRumah.

Nama pun Job di Rumah. Memang 100% betul apa yang dikatakan. Sesiapa pun boleh menjana komisen dari panduan dan peluang yang ditawarkan oleh JOBDIRUMAH ini.

Kebanyakan komisen yang ditawarkan dalam program affiliate ini adalah dalam USD. Anda buat kerja di rumah tetapi untuk syarikat-syarikat antarabangsa di luar negara.

Kalau anda nak lihat potensi di JobDiRumah ini yang telah wujud sejak tahun 2011 lagi, anda sila layari www.Jobdirumah.com





5) ORDERSINI


Program Affiliate ini agak baru di Malaysia. Terdapat pelbagai produk digital dan fizikal di jual di sini. Anda boleh jual apa sahaja produk pilihan anda dengan cara mempromosi link affiliate anda.




Saya nak kongsi lebih-lebih pun tak boleh sebab baru jer join program ini. Tetapi saya yakin platform ini akan meletop suatu hari kelak.

Bayangkan...anda juga boleh turut jual produk anda atau anda boleh menjadi ejen affiliate OrderSini untuk menjana komisen. Cara yang sama juga pada mana-mana program affiliate. Anda hanya kongsikan link affiliate anda dan kemudian anda akan dibayar terus ke dalam akaun bank anda.

Jika berminat nak tahu dan sertai program affiliate OrderSini, sila layari www.OrderSini.com  sekarang !


Sekian untuk perkongsian saya pada post kali ini, sekiranya anda berminat nak tahu bagaimana bisnes affiliate boleh menjadi sumber pendapatan yang besar anda kelak, anda boleh lihat potensinya dengan cara melihat bagaimana En. Mahmud menjana RM121,175.00 dalam tempoh 2 bulan dengan hanya promosi 1 produk affiliate di Affiliate Method sekarang !

Terima kasih.

Postingan Terkait

No comments:

Post a Comment

Sila lontarkan komentar anda. Terima kasih.

Formulir Kontak

Name

Email *

Message *