07 April 2012

Boleh ker Jana Pendapatan TANPA Produk Sendiri ?

 Seringkali mereka yang berkeinginan menjana pendapatan online menghadapi dilema untuk memberi fokus tentang produk apakah yang boleh dijual. Sudah tentu dalam hukum perniagaan mensyaratkan untuk memiliki produk untuk diniagakan. Apalah makna perniagaan tanpa produk kan. Betul tak ?

Pertama sekali izinkan saya menerangkan kepada anda konsep untuk membuat duit di internet. Ia sebenarnya merangkumi 3 kaedah, iaitu :-
  1. Perniagaan Internet
  2. Program Internet
  3. Pelaburan Internet
Secara ringkasnya perniagaan internet adalah sama seperti perniagaan konvensional. Anda masih memerlukan produk untuk dijual dan juga pembeli. Saya tidak akan kupas ketiga-tiga konsep secara lengkap kerana anda boleh merujuk artikel di WangCyber.com supaya anda lebih faham.

Berbalik kepada tajuk post ini, saya ingin kongsikan kepada anda beberapa tips untuk anda menjual tanpa produk sendiri. Fokus saya untuk post kali ini adalah kepada kaedah no 2 iaitu Program Internet. Tidak semua program internet boleh kita lakukan tetapi anda diberi pilihan dan pilihannya seperti di bawah ini.
  • Program Pengiklanan
    • Google Adsense
    • Text Links-Ads
    • Nuffnang
  •  Program Affiliate
    • Clickbank
    • Commision Junction
    • PayDotCom
    • Amazon.com
  • Internet MLM
  • dll ( ada pelbagai cara dan ini senarai ini adalah apa yang saya cadangkan

Kesemua program di atas adalah sumber bagi mereka yang tiada produk sendiri tetapi ingin menjana pendapatan. Baiklah...jika anda baca post saya yang lepas saya ada menerangkan beberapa tips untuk  program pemasaran affiliate dan post kali ini saya tetap menfokuskan kepada pilihan program ini.

Bagi mereka yang baru bermula saya amat syorkan untuk mulakan pencarian pendapatan online anda melalui program ini. Ia membuka peluang kepada mereka yang ingin mendapat komisyen hasil daripada jualan anda kelak. Sudah pasti ada teknik-teknik tertentu untuk melakukannya.

Kebiasaanya pendaftaran untuk menyertai program pemasaran affiliate adalah percuma. Jika ada yang berbayar, saya amat tidak sarankan. Sepanjang saya melakukan program ini saya tidak pernah membuat pembayaran untuk dilantik sebagai ejen affiliate. Maka di sini masalah dari segi kos tidak memberi kesan yang besar.

Dari segi pemasaran pula saya sering melakukan pemasaran melalui FB dan kadang-kadang sahaja saya melakukan pemasaran di forum dan blog.

Saya bukanlah pakar sangat tentang pemasaran online ni tetapi saya telah melakukan try and error untuk setiap teknik pemasaran yang saya lakukan. Kalau anda ingin belajar teknik-teknik pemasaran online dan seterusnya belajar perniagaan internet saya syorkan anda daftar secara percuma di laman web ini. (www.rebiz2u.ws)

Kepentingan mempunyai mentor

Kepakaran seseorang itu mensyaratkan bahawa seseorang itu haruslah mempunyai pengalaman serta ilmu yang mendalam tentang sesuatu bidang. Saya ingin memperkenalkan kepada anda seorang pakar dalam program pemasaran affiliate peringkat tempatan iaitu saudara Haji Rahman Basri yang berpengalaman dalam perniagaan internet selama hampir 3 tahun.

Penglibatan beliau dalam perniagaan internet adalah kerana minat yang mendalam dalam perniagaan. Kejayaan beliau dari segi pendapatan memang tidak disangkal lagi. Beliau aktif memberi ceramah di seminar-seminar jemputan amnya dan seminar kelolaannya sendiri khasnya Telah banyak seminar di bawah anjuran beliau sendiri dan ramai yang hadir ke seminar beliau berjaya meraih pendapatan lumayan hanya melalui program pemasaran affiliate. Lihat testimoninya nanti pada laman web yang saya kongsikan di akhir post saya.

Teknik yang beliau telah gunakan terbukti berkesan hasil dari kajian beliau sendiri. Nak kata jumlah pendapatan beliau...bagi saya agak lumayan. Ingin lihat lebih jelas tentang kebenaran pada apa yang saya sampaikan ini benar atau tidak, sila rujuk laman web yang saya kongsikan di akhir post ini.




Seminar Pemasaran Affiliate 2012 Kini Tiba (TERHAD)

Rahsia kini telah terbongkar kerana saudara Hj Rahman Basri akan turun ke Johor untuk membongkar teknik beliau sendiri secara LIVE kepada anda. Sekiranya anda berada di Johor, Singapura dan kawasan sekitarnya, bolehlah sertai seminar anjuran beliau yang julong kali diadakan. Kali ini kuota dibuka agak ramai dan saya tak pasti ketika anda membaca post ini, ia kuota masih dibuka atau tidak.

Maklumat lanjut sila rujuk di bawah :-

Yuran Seminar    :  RM 50.00 / seorang
Tarikh Seminar    :  15hb April 2012 (Ahad)
Masa Seminar     :  9.30 pagi - 1.30 petang ( pendaftaran bermula 9.00 pagi )
Tempat Seminar  :  Universiti Teknologi Malaysia , UTM Skudai, Johor
                               Bilik Seminar 3, Aras 4, Perpustakaan Sultanah Zanariah
                               Universiti Teknologi Malaysia, UTM Skudai Johor

Maksimum Peserta : 150 orang sahaja
Keperluan Peserta :  Buku nota & pen
Daftar online :  http://bit.ly/seminar-affiliate


Adakah anda rasa kos yang dikenakan munasabah bagi anda. Jika anda berpendapatan ia berbaloi kepada anda, mungkin inilah masanya untuk anda meneroka dunia internet bagi menambah pendapatan anda sekarang !




Postingan Terkait

2 comments:

  1. masih ada lagi ke program sebegini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau serius tuan nak, peluang masih dibuka sekarang ni tuan. Jika tuan ingin belajar dengan Tuan Rahman Basri secara online tentang teknik jana pendapatan online melalui program affiliate tuan boleh dapatkan CD Bisnes Internet secara Percuma di http://rieclick.com/to/cdbisnes .

      Sementara stok CD masih ada. Semoga berjaya !

      Delete

Sila lontarkan komentar anda. Terima kasih.

Formulir Kontak

Name

Email *

Message *