Internet & Kehidupan

Apel ker Aple ?

Hati-hati kalau nak makan apel tau.Aku dapat mail semalam mengatakan bahawa apel dilapisi was (lilin). WAX ni bertujuan untuk menjaga kualiti apel tu sebelum dimasukkan je dalam peti sejuk.
Gambar tu menunjukkan apel dari USA yang setahun disimpan tapiiiii....masih fresh lagi dari pandangan luar kan. Betoi...dak




Tujuan WAX di sapu bertujuan melindungi dari bakteria menembusi apel tu. Kalau nak test apel tu ada wax atau tak.... cuba kikis guna pisau atau cutter sebelum makan.

Sekadar berkongsi maklumat jer......Sampai-sampaikan lah yerr....

Surah Al-Asr :-
"Demi masa.Sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian.Kecuali mereka yang beriman dan beramal soleh.Dan berpesan dengan kebenaran.Dan berpesan-pesan dengan jalan yang sabar".
  1. Oh My!!Katak_ayu suka bebenor makan epal!!! Alaaaa....

    Weih..katak_ayu dah bagi clue yg paling senang untuk awak buat ..so cepat..mana la tau awak akan dapat pizza voucher tu arini!!!hehehehe

    ReplyDelete
  2. buang kulit terus lagi senang =)
    mm..tapi ni nak test je kan... bukan epal je..maggi n adik beradik tu jugak, kalau nak makan maggi versi lagi sihat, panas kan maggi sampai didih, lepas tu buang air tu.. mesti perasan air maggi tu jadi warna kuning pas tu ada buih2 cket..tu lar wax..pas tu makan maggi dengan guna air panas lain pulak...

    nak bagi tahan lama mang kena wat macam ni..kalau x rugi lar mereka...mmm... ada jugak coklat yang salut ngan wax,tujuan nak bagi lambat cair/x cair bila coklat tu kena panas (matahari)...sebanarnya banyak lagi.. sekian... nice sharing

    ReplyDelete
  3. Terima kasih bazLa'-Bagus maklumat ni.Mungkin cam iklan coklat ni kot "Cair di mulut tidak di tangan".

    ReplyDelete
  4. Good dispatch and this enter helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.

    ReplyDelete

Sila lontarkan komentar anda. Terima kasih.

Instagram

© Internet & Kehidupan