Internet & Kehidupan

EKONOMI SEKARANG

Tu lah dunia...harus diingatkan bahawa dunia pasti akan berubah.Lihatlah sekarang ni bagaimana impact dunia apabila satu kuasa besar dunia seperti US terduduk dgn. pukulan tsunami ekonomi dunia.Dua bank besar dunia di US muflis.
Camno tu.....sekarang effect pada semua rakyat di dunia dan aku rasa termasuklah negara yang kita cintai ini.Aku rasa sekarang kerajaan terpaksa mengambil langkah berjaga dan kenalah mula berjimat-cermat dalam perbelanjaan termasuklah kita semua.
Kalau dulu asyik nak beli barangan gajet yang canggih seperti TV...semestinya LCD,DVD,Play Station,Hi-Fi,Lektop,PC,kereta (semestinya yang baru),convert enjin (untuk kereta yang lama),modify rumah,kereta,emmmmm...tambah bini pun ada kot.Tu semua aku rasa orang dah tak pikiaq lagi dah.Sekarang ni dgn ekonomi mcm ni aku rasa orang lebih penting adalah soru (makananlahh..).Yelah..kan...apa yang perlu kita lakukan sekarang kalau bukan berjimat-cermat.
Dalam Islam pun mengajar kita supaya hidup sederhana jerr.
Kita seharusnya muhasabah diri sejauh mana kehidupan kita yang boleh kita lalui pada masa akan datang.Kalau ikutkan nafsu syahwat dah pasti akan musnahlah hidup kita semua kan...Anda setuju tak dgn saya?
Jadi marilah sama-sama kita kembali kepada Islam sepenuhnya.Amalkan apa ajaran yang baginda Rasulullah S.A.W tinggalkan.Mungkin ada hikmah disebalik isu global sekarang ni.Bersama-samalah kita mendekatkan diri kepada Allah dan banyak2 mengingatiNya.
FIKIR-FIKIRKAN LAH.............(bak kata Nabil....."Lu Fikirlah Sendiri")

Post a Comment

Sila lontarkan komentar anda. Terima kasih.

Instagram

© Internet & Kehidupan