Internet & Kehidupan

Salt Crystal Lamp


Adalah pada tarikh 31 Aug 08 jam 9.35pm...aku terima satu hadiah daripada teman2 dari department lama tempat aku bertugas(sekarang ni kat tempat baru).Jadi eemmmm...mungkin la sebagai kenangan kot..(anyhow arigato).Ketika itu hadiah dihantar kat rumah aku tak dak kat rumah.A-maklumlah...malam merdeka.Kononnya nak sambut apa org kata COUNT DOWN...aaaa cam tulah.Hadiah tu dihantar jugak sebab adik ipar aku ada kat umah.Aku cam biasa keluar ngan isteri la...(dlm hati cam tak sabaq jugaklah nak tau apa hadiah ni).
Bila balik rumah jam dah pukul 2.30am aku dgn sepantas Superman nak bukak hadiah yg aku dapat.Uiihhhh..nampak besar dan bila angkat beratlah pulak...Photo aku ta ambik tapi lebih kurang cam gambar kat atas tu aaaaa....
Memang cantik...malam pertama aku pasang la waktu malam...termasuk malam kedua...bila malam ketiga dan sampai la malam kelima aku tak pasang dah.Pada 6hb Sept 08 pukul 5.35pm isteri aku kata kat aku "bang..lampu tu kena pasang ajelah sebab dia boleh cair...dia garam..boleh tenangkan fikiran dan macam2"...haikk...dalam hati aku berkata "takkan lampu boleh cair kan batu tu...apa pulak boleh tenangkan fikiran...ehhh...garam!! "Emmm takpelah aku pergi check betul ke cair.Alamak betullah cair..tapi taklah banyak tapi bila sentuh batu tu cam berair jugaklah !!....Aku dgn exitednya nak confirmkan betul ke itu garam.Almaklumlah...kan bulan puasa..dgn tak sengaja selambe je aku rasa cecair tu.Yelah nak confirmkan Garam ke?Bila rasa eh..ehh..betullah masin....selang seminit aku teringat kan aku puasa....Tuihh..tuih..tuih..(meludah daaa) nak buang balik rasa garam tu.Alamak dah batal ke puasa aku ni...emmmmm tak kot sebab co-accident jer.
Untuk kepastian aku bacalah manual dia....."emmm..baru nak baca manual.."bentak hati ku...Rupa-rupanya banyak kelebihanya.Antaranya :-

1) Neutralise and improve air quality
2) Reduce severity of asthma attacks
3) Increase alertness
4) Helpful in overcoming stress and increase concentration
5) Reduce susceptibility to colds and flus
6) Produces a very relaxing effect
7) Reduces the number of airborne bacteria indoors

------EMMM...PATUTLAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-----


  1. sangat menarik kelebihannya... tapi harga nya dalam berapa ek?

    ReplyDelete

Sila lontarkan komentar anda. Terima kasih.

Instagram

© Internet & Kehidupan